>

Friday, February 17, 2012

TRAINEE BUKAN KULI

trainee bukan kuli 

boleh tak kalau aku nak cadangkan kepada pihak kerajaan untuk wujudkan slogan tu.

kami meringankan beban kerja anda . kami bekerja tak merungut sikit pon walau orang gelar kami kuli karat . tapi anda langsung tak hargai trainee. bagi markah teruk . dengan alasan , kami tak layak untuk mendapat markah cemerlang.

heh . boleh tak bayar penat lelah kami dengan markah yang cemerlang sebab markah praktikal mempengaruhi masa depan trainee.

"tak rugi pon jika anda bagi markah cemerlang pada trainee. tak perlu keluar modal . klau agak kedekut , aku sanggup pinjamkan dakwat pen aku nih.  setiap angka yang anda beri mempengaruhi hidup kami . bila anda tidak ikhlas memberi markah , kami mula merasa tidak ikhlas bekerja :D"

2 comments:

ctpayong said...

Assalamualaikum wbt.

Wajar menilai dengan adil. Sebagai persediaan masa depan mereka, kalau mereka memang bagus, perlu memberi sokongan. Tapi jika sebaliknya, berilah cadangan memperbaiki dirinya. Itu antara tugas serta amanah manusia semasa manusia.

Puan Besar Shag Yahaya said...

Shag pernah rasa. Time praktikal dulu lah. Mentang2 tgh praktikal, dorang kasi kerja berlambak. Tapi markah macam apa jugak. Sedih !