>

Saturday, March 30, 2013

KERANA AKU KULI


rutin saban hari kerana aku kuli.

setelah berpuluh kali dail akhirnya 

operator : thank you for calling DKSH. how can i assist you?
aku : hi, i'm murni callling for pharmacy tutttt. i would like make an order. 

bla bla bla. 

operator : thank you for calling zuelllig pharma . who on the line and may i help you?
aku: yes, i'm murni calling from pharmacy tuttt. last time i've already done my ordering on item bla bla bla

okey breath in! breath out!

next

aku:  ye abg cari apa?
customer : bagi saya ubat batuk .
aku:  untuk orang dewasa ke kanak-kanak
customer: untuk saya sendiri la
aku: oh. abg kena batuk kering ke atau batuk berkahak dan sudah berapa hari
customer: batuk kahak.
aku: jadi abg nak ubat batuk yang mengantuk ke atau pun tak.
customer: awak ni banyak tanya , bagi je la ubat yang saya nak.

*aku bukannya dukun, dengan tilikan aku tahu kau sakit apa*

okey . kumpul kesabaran!

ketahuilah. jangan sesekali menipu dengan orang yang bagi ubat. jika kamu menipu, kuburlah tempat terakhirmu. okey sekian

2 comments:

ghost writer said...

tu mesti mamat yang layan ubat batuk ni. tu sebab dia tak suka ditanya banyak2.

نورعيم said...

wahhhhh bykkan bersabar kerja mcm ni.