>

Sunday, September 01, 2013

INI TIDAK HALAL

Assalamualakium and happy sunday budiz!

okey. hari ni aku nak share sikit info yang bagi aku sangat penting. As a muslim, aku perlu sebarkan ini. dan yang aku nak share ni, bukanlah tentang pahala dosa, aurat,maksiat , malah aku bukan ustazah. Dosa pahala, aku surahkan pada yang kiri dan kanan untuk catat, dan Yang Atas menilai. "habluminallah, habluminannas" urusan kamu dengan Allah, berialah kamu dan Dia sahaja yang tahu. 


sedar tak sedar, berlambak produk kat luar sana yang mengandungi bahan haram mutlak. contoh paling dekat dengan aku, supplemen CENTRUM MULTIVITAMIN. CENTRUM MULTIVITAMIN tak halal coz ada mengandungi "porcine" salah satu bahan diambil dari babi. Ada customer aku, datang farmasi cari benda tu, terkejut beruk dia bila dapat tau benda tu tak halal. mana taknya, dia dah makan lebih dari 6 tahun. Allah maha pengampun, Tak tahu tak apa. simple kan.


okey, contoh no dua, Acne Aid bar keluaran GSK. actually aku baru je perasan benda ni tak halal time aku tengah handle Acne Aid Bar ni untuk return kat suplier sebab over order. sambil bosan-bosan, aku pun belek-belek label, tengok-tengok aku jumpa pekataan "PORCINE" . huhh!


so be alert dengan label yang ada perkataan PORCINE. baca label. jangan main beli.

No comments: